veelgestelde vragen

what’s new?
Ontdek onze gloednieuwe, revolutionaire online shopervaring! Dankzij AI-technologie maken we online bloemen inkopen sneller, eenvoudiger en perfect afgestemd op jouw behoeften. Dit bespaart niet alleen tijd, maar draagt ook bij aan het succes van jouw b(l)oeiende business. Op deze pagina vertellen we je meer over online inkopen bij bloemengroothandel Greenflor!

Hoe werkt de zoekfunctie in de nieuwe webshop?
De zoekfunctie is de belangrijkste vernieuwing in onze webshop – en volledig AI-gedreven.
• Herkent spelfouten
• Doet slimme suggesties
• Zoekt automatisch door alle categorieën (bloemen, droog, groen, deco, planten)
Typ je bijvoorbeeld hydrangea, dan zie je verse én droge varianten, plus planten. Zo ontdek je meer – én sneller.
Wil je specifieker zoeken binnen één categorie? Gebruik dan:
De navigatie bovenaan om direct naar een productgroep te gaan, zoals Droogbloemen → Preserved rozen
De filter ‘Assortiment’ links in beeld om zoekresultaten te beperken tot bijvoorbeeld alleen verse bloemen of decoratie
Met behulp van AI leren we van zoek- en koopgedrag. Zo verschijnen de meest relevante producten automatisch steeds hoger in beeld.

hoe werkt het bestelproces?
Bij het kiezen van een vertrekdag informeren we je nu ook direct over de verwachte leverdag. Deze nieuwe communicatie zorgt ervoor dat je precies weet wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Â
Â
Via de minicart rechts bovenin het menu kun je tijdens het shoppen al zien wat er in jouw winkelmandje zit. Wanneer je op 'volledige winkelwagen bekijken' klikt, zie je al je bestellingen netjes gesorteerd per vertrekdag. Hierdoor hou je helder overzicht.Â

hoe werkt vervoer/transport?
Omdat we B2B-specialisten zijn, hanteren we enkele richtlijnen voor een soepele inkoopervaring. Transport via vaste partners is hier onderdeel van. Dit zijn onze ‘spelregels’:Â
Â
- Kopen kan per volledige verkoopeenheid (colli, fust of doos)Â
- Transport is mogelijk vanaf een volle deen (vershandel) of pallet (droogassortiment)Â
- Met onze vaste transporteurs binnen Europa helpen we je graag op wegÂ
- Uiteraard kun je jouw bestelling ophalen bij onze cash & carry in Aalsmeer (NL)Â
- Fysiek (bij)shoppen kan ook in onze cash & carryÂ
Neem contact op met jouw vaste accountmanager voor transportadvies op maat. Â

hoe kan ik een bestelling wijzigen?
Aanpassingen aan je bestelling kun je gemakkelijk maken via de minicart of bij 'Mijn lopende bestellingen'. Let op: je hebt vijf minuten om bepaalde artikelen te wijzigen. Dit zal ook aangegeven worden met een tijdsaanduiding.
Wij streven ernaar jouw producten zo snel en zo vers mogelijk af te leveren. Ons proces kenmerkt zich door zijn buitengewone snelheid en daarom is het wijzigen van bestellingen dus maar beperkt mogelijk.

hoe kan ik een bestelling annuleringen?
Het kan voorkomen dat je een bestelling uit onze webshop of via een voorraadkoppeling wilt annuleren. Doe dit zo snel mogelijk, want onze medewerkers willen jouw bestelling zo snel mogelijk klaarmaken en leveren. Annuleren kan als volgt:Â
Stuur een mail naar logistiek@greenflor.nlÂ
Onderwerp: Annulering [debiteurnummer en naam invullen]Â
Deel de volgende informatie: dag van vertrek, artikelomschrijving, aantalÂ
Tip: stuur een printscreen van de desbetreffende order meeÂ
 Zo kan ons team snel aan de slag met jouw annulering en voorkomen we samen onnodige kosten!Â

kan ik mijn eigen favorietenlijst maken?
Met een persoonlijke favorietenlijst sla je producten op die je interessant vindt. Bespaar tijd tijdens toekomstige shopsessies door snel je eerder gemarkeerde favorieten te vinden! De favorietenlijst is een feature die binnenkort beschikbaar komt, we houden je op de hoogte!Â
wat doen jullie aan duurzaamheid?Â
Bij Greenflor gaan duurzaamheid en kwaliteit hand in hand. Verschillende certificeringen en betrokkenheid bij diverse duurzame initiatieven onderstrepen onze toewijding. Lees verder via Greenflor future.
💡 Kleine tip: zoek op ‘duurzaam’ en je hebt direct ons complete gecertificeerde aanbod in beeld.